Home Forum Mijn Verhaal WIA-WGA en vrijwilligerswerk

WIA-WGA en vrijwilligerswerk

1reacties Started at 18 november 2019 om 16:30

• Inge2
    Bijdrager

WIA-WGA en vrijwilligerswerk

Ik heb WGA en ik overweeg in de nabije toekomst licht vrijwilligerswerk te gaan doen. Het gaat om max. 1 uurtje per week bij een non-profit organisatie voor het goede doel.

ik weet dat ik dit op tijd moet doorgeven aan uwv als ik daarmee aan de slag wil. Ik krijg geen cent vergoeding en hoef ook geen vrijwilligerscontract te tekenen.

mijn vraag is: heeft iemand ervaring met WIA-WGA 80-100% en het doorgeven en verrichten van vrijwilligerswerk? Welke informatie wil UWV allemaal weten? Mijn knelpunt is dat ik de vrijwilligersorganisatie niet wil laten weten dat ik een uitkering ontvang vanwege emoties en schaamtegevoel.  Een persoonlijke overweging dus.

(1 waardering)
    John
1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Sleutelbeheerder

Beste Inge2,

wat mooi om te lezen dat je overweeg om vrijwilligers werk te gaan doen.

Er zit inderdaad een regel aan het doen van vrijwilligerswerk met een uitkering en dat is dat je het moet melden bij het UWV;
    https://samenveerkrachtig.nl/hulpwijzer/vrijwilligerswerk-naast-uitkering/

Waarschijnlijk zal men je vragen als je de melding doet wat het vrijwilligerswerk inhoud en dit in je dossier opslaan.
    Voor zover bij mij bekend neemt men geen contact op met de organisatie waar jij vrijwilligerswerk gaat doen.

Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent. Ik wens je heel veel succes en wil je vragen ons hier op het forum op de hoogte te houden van je traject.

Met vriendelijke groet,
    John

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.