Home Forum De keuring en erna WIA LGU uitkering

WIA LGU uitkering

3reacties Started at 21 juli 2019 om 23:26

• RPM0031
    Bijdrager

WIA LGU uitkering

ik ben door het UWV geïnformeerd dat mijn LGU uitketing volgend jaar zal eindigen als ik het gedurende 2 jaar heb ontvangen. ik ben meer dan 65% afgekeurd. Ze informeren mij dat ik dan 70% van het minimumloon ontvang, geen andere uitkering … help … dit kan niet correct zijn

(1 waardering)
    John
3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste RPM0031,

allereerst welkom hier op het forum.

Het klopt helaas zo als je minder dan 80% bent afgekeurd en de afgelopen twee jaar niet bij je uitkering heb gewerkt je na 2 jaar een enorme terugval in inkomen gaat krijgen (Dit is zoals de WIA regeling is).

https://samenveerkrachtig.nl/hulpwijzer/de-wia-uitgelegd-welke-wia-uitkeringen-zijn-er/

Weet jij of jij bij je ex werkgever (voorje ziek en afgekeurd werd) verzekerd was voor een WIA aanvulling? Dat zou een oplosding kennen betekenen.

Verder zijn er toeslagen aan te vragen, zie de uitleg op onze website (link hierboven).

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, misschien kan ik of andere deelnemers hier op het forum je antwoord geven.

Ik wens je heel veel sterkte en succes.

Met vriendelijke groet,

John

RPM0031
    Bijdrager

Beste John,

Ik ben nu op de hoogte gebracht door mijn werkcoach, als ik 10-12 uur per week een baan vind, kan ik de WIA uitkering  die ik nu heb behouden. Is deze juiste of meer misleidende informatie van de UWV??

Met vriendelijke groet,

Rachel

JohnEDJohn
    Moderator

Beste Rachel,

het klopt wat je werkcoach heeft aangegeven. Je blijft een WIA uitkering ontvangen (LGU uitkering wordt een LAU uitkering) en deze vul je aan met de verdiensten van de 10-12 uur werk per week.

https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/tijdens-wia-uitkering/detail/hoelang-krijg-ik-wga

Ik wil je heel veel succes wensen,

met vriendelijke groet,
    John

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.