Home Forum Ziek en werken WIA en WW?

WIA en WW?

2reacties Started at 4 februari 2020 om 12:54

• Doris2
    Bijdrager

WIA en WW?

Ik heb een WIA WGA uitkering. De laatste vijf jaar heb ik daarnaast gewerkt naar belastbaarheid (15 uur pw). Helaas heeft mijn baas mij door reorganisatie moeten ontslaan per 1 april. Er komt veel op me af nu. Ik neem aan dat ik recht heb op WW voor die 15 uur. Hoe wordt dat verrekend met de WIA?

Daarnaast overweeg ik om me nu in te schrijven als zzper. Ik ben 54 en heb de afgelopen jaren vruchteloos gesolliciteerd naar andere baantjes die binnen mijn mogelijkheden/beperkingen lagen. Ik werd haast depressief van de afwijzingen en vrees dat ik gewoon niet aan de bak kom bij een werkgever, oa vanwege mijn leeftijd.

Ik zie echter wel mogelijkheden om opdrachten te doen vanuit huis. Heb een groot netwerk en zelfs al wat aanvragen. Kan ik me nu al inschrijven bij de KvK? 

(1 waardering)
    John
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Sleutelbeheerder

Beste Doris2,

je heb bij verlies van deze baan (minimaal 26 weken gewerkt) recht op een WW uitkering;
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/tijdens-wia-uitkering/detail/hoe-hoog-is-mijn-wga-uitkering/andere-financiele-zaken-met-wga/krijg-ik-ww-naast-mijn-wga-uitkering

Deze WW is dan een aanvulling op je WIA uitkering.

Wat betreft je andere vraag.
    Heb je een contact persoon (coach of arbeidsdeskundige) bij het UWV?
    Je kan contact leggen met het UWV via MijnUWV, vaak krijg je hier sneller reactie!

Het lijkt me goed om met hen het gesprek aan te gaan. Zij kunnen je precies vertellen wat je wel en niet mag doen en kunnen je daar ook in begeleiden.

Ik webs je heel veel succes en wil je vragen ond hier op het forum op de hoogte te houden van de voortgang in je traject.
    Met vriendelijke groet,
    John

Doris2
    Bijdrager

Dank je wel voor je antwoord John. Ik heb ook al gebeld met het UWV, maar krijg verschillende antwoorden over wat betreft de berekening. Ik ga maar eens een poging wagen via Mijn UWV. Ik heb al jaren geen coach meer kennelijk. Misschien omdat ik ook werk naast de WIA?

Ik zal hier verslag doen van mijn bevindingen. Fijn dat jullie er zijn!

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.