Home Forum Mijn Verhaal WGA LAU

WGA LAU

6reacties Started at 10 maart 2019 om 21:50

• Sahin
    Bijdrager

WGA LAU

Beste allen

Stel ik heb 2 jaar recht op LGU en ik heb mijn restverdiencapaciteit 100% benut en kom ik in LAU, en na 3 maanden in LAU raak ik mijn baan kwijt ga ik dan terug naar LVV?
    graag hoor ik het van u

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste Sahin,

wat bedoel je hier met “LVV”?
    Bedoel je hier de “LGU” uitkering?

https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/tijdens-wia-uitkering/detail/hoelang-krijg-ik-wga/hoelang-krijg-ik-loongerelateerde-uitkering-lgu/als-mijn-loongerelateerde-uitkering-afloopt

Misschien geeft deze link naar de UWV website al meer duidelijkheid?

vriendelijke groet,
    John

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door John John.
    Sahin
    Bijdrager

Beste john

Lvv is vervolguitkering.op de site van uwv is de info na einde van lgu maar mijn vraag is tijdens LAU .stel ik krijg 3 maanden LAU en dan ben ik mijn baan kwijt ?

JohnEDJohn
    Moderator

Beste Sahin,

ik denk dat je de VVU uitkering bedoel.

Als je na 3 maanden je werk kwijt zal raken dan verdien je dus niet het loon;
    “U kunt volgens de arbeidsdeskundige weer meer dan 65% van uw oude loon verdienen. Maar u verdient dit loon niet. Uw LAU uitkering stopt dan na 2 maanden.”

Voor zover ik uit de info op kan maken val je dan dus terug naar de VVU uitkering.

Om het volledig duidelijk te hebben zou je hierover ook via “MIjn UWV” vragen kunnen stellen aan het UWV.

Met vriendelijke groet,
    John

C
    Bijdrager

Beste Sahin,

Toevallig is dit onderwerp net iets wat bij mij speelt en ik net info over heb ontvangen. Als je je baan verliest ga je VVU krijgen. De hoogte hiervan is 35% van het minimumloon. De LAU is loongerelateerd. Dus geen loon, geen LAU maar VVU. Het is lastige materie. Eventuele rekentools zijn te vinden op de website van UWV. Succes! 😉

Sahin
    Bijdrager

Beste c

Normaal gesproken ik heb geen teoretische restverdiencapaciteit .

Omdat ik bij mijn werkgever kan blijven met een aangepast werk voor 20uur perweek op basis van deze baan heb ik een afkeur percentage gekregen.

Nu zegt de werkgever dat de gecreëerde  functie kromt te vervallen en er geen andere aangepaste werk hebben en krijg ontslag

ABC
    Bijdrager

Gegroet,

Ik heb voor u her en der vragen gesteld (anoniem). U valt zonder inkomen na de afloop van de LGU periode naar de VVU. Uw mogelijkheden liggen bij het aanvechten van het ontslag en daarvoor is het van belang dat u hulp zoekt van een jurist. Kijk welke gratis juridische mogelijkheden in uw omgeving worden aangeboden bv sociaal raadslieden of het juridisch en informeer daar verder.

Mvg ABC

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.