Home Forum Mijn Verhaal werkgever werkt niet mee

werkgever werkt niet mee

1reacties Started at 21 november 2019 om 12:16

• T.amara
    Bijdrager

werkgever werkt niet mee

Inmiddels zit ik ruim 11 maanden thuis na een aanrijding. Mijn revalidatie is afrondend en ik ben toe om weer wat uren werk op te bouwen.
    Ik heb inmiddels een gesprek gehad met mijn arbo-arts (7 weken geleden) en zij heeft een inzetadvies gemaakt rekening houdend met wat ik wel en niet kan.
    Ik heb 2 keer een plan van aanpak gemaakt waarbij ik een voorstel deed van mogelijkheid en werkzaamheden, zowel binnen als buiten de organisatie. In beide gevallen ziet mijn huidige werkgever “geen mogelijkheid”.
    Al is het echt wel duidelijk dat ik nooit meer mijn oude functie kan uitoefenen.

Vorige week een gesprek met mijn leidinggevende en hem gewezen op de tijdslijn. Zijn reactie: “och we gaan toch uit van een boete, we hebben 3 jaar de tijd”
    Ik heb gevraagd om een arbeidsdeskundig onderzoek maar dat kan volgens hem pas na een jaar.
    Ik vroeg hem wat ik dan nu ga doen? Stil zitten op een bankje en maar wachten? Volgens mijn leidinggevende was dat wel wat zwart/wit maar inderdaad daar kwam het wel op neer.

Ik weet dat ik via UWV een arbeidsdeskundig onderzoek kan aanvragen maar realiseer mij ook dat dat het contact met de werkgever wellicht op scherp zet.

Inmiddels heeft mijn sportclub aangegeven dat zij mij voor een paar uur per week wel kunnen gebruiken. Voorgelegd aan mijn werkgever….Geen toestemming

Ik wil gewoon wat doen! Ik word gek van dat thuis zitten en ben daar ook nog veel te jong voor.
    Wie heeft voor mij het antwoord op de volgende vragen:

• Mag ik bij mijn sportclubje wat uurtjes werk verrichten zonder toestemming van mijn werkgever?
    • Mag dat dan “wit” betaald worden of geeft dat straks bij het UWV problemen?

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Sleutelbeheerder

Beste T.amara,

wat een ellendige situatie waarin je terecht bent gekomen. Ook zeer ellendig dat je werkgever zich zo star opstel.

De arbo-arts zou hier de spil moeten zijn tussen jou en de werkgever.
    Aangezien je aangeeft zelf wel te willen re-integreren denk ik dat het erg belangrijk is om nu voor jezelf te gaan kiezen. Je kan als je re-integratie vastloopt met de werkgever (wat zoals ik lees in jouw geval aan de hand is) een deskundigen oordeel bij het UWV aanvragen;
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-met-werkgever/re-integreren-tijdens-ziekte/detail/deskundigenoordeel

Misschien is het goed om deze stap te bespreken met je arbo arts. Hier kan je zelf ook contact mee zoeken!

Naast dat jij rechten en plichten heb bij ziekte heeft de werkgever dit ook. Dus jij kom puur op voor je rechten.

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen.
    Zou je ons hier op het forum op de hoogte willen houden van het vervolg van je traject?

Met vriendelijke groet,
    John

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.