Home Forum Nieuws Wat zou je (anders) willen, wat mis je?

Wat zou je (anders) willen, wat mis je?

0reactiesStarted at6 mei 2020 om 12:04

• RoLu
    Bijdrager

Wat zou je (anders) willen, wat mis je?

Beste mensen, mijn naam is Roberto, ik ben chronisch ziek en ervaar dagelijks de consequenties daarvan, zowel op het werk als in ons drukke gezin van 4 kinderen. Pijn en vermoeidheidsklachten staan voornamelijk op de voorgrond, maar ook allerlei andere klachten, zoals slaapproblemen, cognitieve klachten, etc. Ik heb een intercultureel achtergrond en met mijn 43 jaar ook best wat levenservaring.

Pel 1 april ben ik mijn baan als leidinggevende bij een ingenieursbureau kwijtgeraakt. Hoewel het al een hele poos met mij relatief goed ging, merkte ik dat de spanning van deze nieuwe situatie mijn gezondheid niet ten goede komt. Dit bracht mij op het idee om hier iets mee te doen.

Omdat ik ooit psychologie studeerde en in de zorg werkte, zit ik eraan te denken om een online psychologenpraktijk te starten, gericht op psychosociale zorg, waarbij ik chronische zieken wil helpen, ondersteunen en bemoedigen. Ik denk dat ik, meer dan voorheen, van toegevoegde waarde kan zijn, vanwege mijn rol als ervaringsdeskundige.

Dat is de reden waarom ik graag eerst wil onderzoeken waarmee/hoe ik het beste van dienst kan zijn. Ik ben op zoek naar antwoord op de volgende vragen:

Waar loop je vaak tegenaan? Wat zou je anders willen zien? Is er bijvoorbeeld behoefte aan meer gesprekken, dan dat je vergoed krijgt? Is online therapie een uitkomst of is het juist fijner/ beter als de therapeut (in de toekomst, na de Coronacrisis) bij je thuiskomt? Is het een toegevoegde waarde, dat de therapeut zelf chronisch ziek is?

En ook, waar loop je verder als persoon tegenaan? Ik weet dat dit gevoelige kwesties zijn en voor sommigen is mailen al een hele opgave. Wellicht is het dan beter om hierover telefonisch contact te hebben? Geef dat vooral aan als je dat liever hebt. Ik beloof alles vertrouwelijk te behandelen en zal al je gegevens verwijderen na onze correspondenties. Ik vraag je ook om zelf in je e-mails/correspondenties, geen andere persoonsgegevens te melden, zoals een adres, telefoonnummer, e.d.  Als je telefonisch contact wilt, dan geef ik je mijn nummer en in dat gesprek kan je aangeven of je wil dat ik je terugbel i.v.m. bijvoorbeeld financiën.

Dit is geen enquête, dus je mag alles in kwijt wat je wilt. Ook de onderwerpen die ik niet heb aangesneden.

Ik hoop dat jullie mij op deze manier zouden willen helpen om te begrijpen wat we goed kunnen gebruiken als chronisch zieken, wat we missen en anders zouden willen.

Ik dank jullie alvast voor de genomen moeite en misschien tot horens.

Mvg,

Roberto

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 days geleden door JohnJohn.
    (1 waardering)
    John
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.