Home Forum Mijn Verhaal vvu ,lau

vvu ,lau

0reactiesStarted at18 juni 2020 om 21:26

• mo123
    Bijdrager

vvu ,lau

hoi,allemaal mijn naam is Mo . ik ben helaas in 2015 na 15 dienstjaren in ziektewet beland met de meeste bekende ziekte namelijk kanker na een onzeker tijd zwaar behandeling onder ging gelukkig toch in remissie beland.de gevolgen van de ziekte en de behandeling ondervond  ik nog steeds  vermoeidheid en andere geestelijke problemen

febrauri 2017 in de wia  beland 78 % afgekeurd volgens de arts van uwv  ik kan 20 uur in de week passend werk doen  maar door mijn vermoeidheid en andere problemen was ik meer met overleven bezig dan andere dingen, twee en half jaar Lgu gehad . werkgever is eigen risico drager  heeft herkeuring gevraagd bij het uwv  september 2019 herkeuring gehad eigenlijk geen wijziging van 78% naar 72,4%  en 20 uur passend werk moeten doen .omdat ik geen werk had ben ik in de vvu beland zwaar achteruit gegaan 50,75 % van het minimum .oktober 2019 is de verzekering van de werkgever contact met mij opgenomen en meteen een reintegratie bureau ingeschakeld reintegratie bureau heeft na een gesprek met mij uitstel gevraagd bij de verzekering ivm mijn gezondheid daarna is corona gekomen nu is de reintegratie bureau met mij bezig om een baan te vinden in deze moeilijke tijd de werkloosheid steeg en ik ben niet jong meer  57 jaar . ik heb een paar vragen aan jullie ,als ik toch een baan vind waarvan ik iets meer  dan 50% van mijn verdien capaciteit (895.00) verdien   kom ik in aanmerking alsnog  in lau ? is best moeilijk hoe ze dat berekenen .  kunnen jullie mij het uitleggen aub ?hoelang kan ik lau houden als ik werk heb ? wat is dat als je meer dan 65% van je laatste verdiende loon  verdient  is dat van je uur loon of van je mandloon (maatmaninkomen) ?  en hoe vaak mag de werkgever of de verzekering  herkeuring aanvragen ?laatste vraag  wie betaald de lau  is dat uwv of de eigen risico drager  in dit geval de verzekering ?ik hoop dat jullie toch antwoorden hebben op mijn vragen   alvast BEDANKT

• Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.