Home Forum Mijn Verhaal Vraagje omtrent IVA

• tes
    Bijdrager

Vraagje omtrent IVA

Hoi. Van de week heb ik een brief ontvangen van het UWV dat ik 100%  arbeidsongeschikt ben. Inmiddels heb ik al 8 jaar een uitkering WGA.  Maar wat betekent  dit nu,?

Dit is dus een IVA?

Word ik nog herkeurd in de komende  jaren of is dit definitief?

Nu werk ik er nog naast, maar wat als ik  straks niet meer kan werken, ontvang ik dan een hogere uitkering of blijft het bedrag zoals nu?

Bedankt alvast

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnED
    John
    Moderator

Beste Tes,
    Ik probeer zo goed mogelijk op je vraag te reageren.

100% afgekeurd betekend niet per definitie dat dit een IVA uitkering is.
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/beoordeling-beslissing-wia-aanvraag/detail/beslissing-over-mijn-wia-aanvraag/welke-uitkering-krijg-ik-wga-of-iva

Om vanuit een WGA uitkering naar een IVA uitkering te gaan is een herkeuring benodigd.
    Je geeft aan nog aan het werk te zijn naast je uitkering, ik weet niet hoeveel je nu nog werkt, maar bij een IVA uitkering is het  “IVA staat voor: Inkomensvoorziening Volledig Arbeidsongeschikten. U krijgt mogelijk IVA als u niet of nauwelijks kunt werken en er een kleine kans is dat u herstelt. ”
    dus dat je nauwelijks nog kan werken!
    Via het contact formulier van het UWV in Mijn UWV zou je het UWV om meer uitleg over je situatie kunnen vragen.
    Vriendelijke groet,
    John

wil
    Bijdrager

Hoe zit het dan als je 8 jaar wia hebt,komt er dan nog een herkeuring of is het dan toch al IVA.

tes
    Bijdrager

Het is nu een IVa uitkering geworden . duurzaam . Aldus UWV.

Dat ik daar naast nog een paar uur werk vindt het UWV akkoord . Zij zien dit werk niet als passend maar omdat ik dit al jaren volhoud is dat getolereerd.

Nu gaat mij werkgever protesteren, zij willen niet meer betalen voor de uren dat ik werk.  Nou benieuwd hoe dit gaat aflopen.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.