Home Forum Mijn Verhaal Voorstellen/Transitievergoeding

Voorstellen/Transitievergoeding

2reacties Started at 9 augustus 2019 om 11:18

• Kiwi85
    Bijdrager

Voorstellen/Transitievergoeding

Hallo allemaal.

Ik zal mij even kort voorstellen en heb gelijk een vraag.

Ik ben Femke, 34 jaar en volgende maand 2 jaar ziek. Alle stappen doorlopen en mijn ontslag zal binnenkort aangevraagd worden. Nu las ik via fb een bericht over de transitievergoeding. Ik zou daar graag meer over weten.
    Hier nog even beknopt mijn verhaal en dus mijn vragen. Ik hoop van harte dat iemand mij hiermee kan helpen.
    Volgende maand ben ik 2 jaar ziek. Inmiddels gekeurd bij het UWV en ik word voor een jaar volledig afgekeurd met een herkeuring over een jaar. Ik en mijn werkgever hebben hier nog geen schriftelijke bevestiging van gehad, beide telefonisch dit gehoord. Mijn werkgever moet op deze schriftelijke verklaring wachten voordat ze mijn ontslag aan kunnen vragen.
    Nu is mijn vraag hoe gaat die transitievergoeding info z’n werk?
    Moet ik deze zelf aanvragen bij mijn werkgever? Op welke manier moet ik dat dan doen en op welk moment.
    Hopelijk kunnen jullie mij wat meer antwoorden geven.

(1 waardering)
    John
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste Kiwi85,

allereerst welkom hier op het forum.
    Je antwoorden over je vragen over de transitievergoeding kan je vinden op onze website;
    https://samenveerkrachtig.nl/hulpwijzer/transitievergoeding-ziek-uit-dienst/

Mochten er na het lezen van deze uitleg nog vragen zijn, stel deze dan gerust. We zullen proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen en wil je vragen om ons hier op het forum op de hoogte te houden van je traject.

Het arbeidsongeschikt worden kan een behoorlijke impact hebben op je leven. Mocht je behoefte hebben om hierover met lotgenoten het gesprek aan te gaan, weet dan dat wij op diverse locaties bijeenkomsten “Koffietafels” organiseren waar je in alle rust en een besloten omgeving hierover in gesprek kan gaan met elkaar;
    https://samenveerkrachtig.nl/koffietafel/

Met vriendelijke groet,
    John

EB60
    Bijdrager

Hoi Femke,
    Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Net mijn 2 jaar ziektewet er op zitten, en afgekeurd. Binnenkort ga ik met mijn werkgever (HR) om tafel, en stel een Vaststellings Overeenkomst (VOG) op. Hierin maken we afspraken over het ontslag, de transitievergoeding, uitbetaling van resterende uren etcetera.
    Het kan zijn dat er in je CAO afspraken staan over ontslag. Anders zijn er wettelijke regelingen, zoals het berekenen van de vergoeding. Op de site Rekenkeizer.nl vind je heel veel informatie over allerlei zaken, zoals de ontslagvergoeding.
    Mijn werkgever werkt hier prima aan mee, maar er zijn andere verhalen, zoals een arbeidsovereenkomst slapende houden, dwars liggen. Ik ben lid van de FNV, en laat me door hun in dit proces begeleiden. Zij toetsen ook mijn VOG (door een jurist van de bond). Dit allemaal zonder kosten. Ben je geen lid van de bond, en je werkgever werkt niet mee, of je wil zekerheid, zijn er legio juristen die je hierin kunnen ondersteunen (bijv. een juridisch loket).
    Laat je het kaas niet van het brood eten, en hou zelf hierover de regie, en haal er zo veel mogelijk uit.
    Ik ben benieuwd hoe het afloopt, hoor dat graag van je en wens je alvast veel succes.
    Gr. Egge

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.