Home Forum Mijn Verhaal Verlaging onregelmatigheidstoeslag

Verlaging onregelmatigheidstoeslag

9reactiesStarted at7 mei 2020 om 12:50

• Frans_fvh
    Bijdrager

Verlaging onregelmatigheidstoeslag

Ik zit sinds 13 mei 2019 in de ziektewet met psychische klachten en krijg sindsdien een volledige loondoorbetaling volgens de CAO. Nu heeft er onlangs een reorganisatie binnen het bedrijf plaatsgevonden en is de onregelmatigheidstoeslag welke bij mijn functie hoort verlaagd met 445 euro. Mijn vraag is derhalve mag mijn werkgever mijn loon met dit bedrag verlagen ondanks dat ik in de ziektewet zit. (er loopt ook een vervroegde IVA aanvraag bij het UWV)

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Sleutelbeheerder

Beste Frans_fvh,

de werkgever moet de onregelmatigheidstoeslag doorbetalen bij ziekte;
    https://samenveerkrachtig.nl/hulpwijzer/onregelmatigheidstoeslag-bij-ziekte/

Wat wel zo kan zijn is dat er in het tweede ziekte jaar een lager gedeelte van het loon wordt uitgekeerd, dit zou dan in de CAO (en je contract) geregeld moeten zijn.
    Personeelszaken zou je hier helderheid over moeten kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
    John

Frans_fvh
    Bijdrager

Beste John,

Bedankt voor je reactie, het gaat hier echter niet om het niet betalen van de onregelmatigheid, maar om het verlagen ervan als gevolg van een reorganisatie en de aangepaste beloning behorende bij mijn functie als gevolg van het wegvallen van de nachtdienst.

JohnEDJohn
    Sleutelbeheerder

Beste Frans_fvh,

dank voor de extra uitleg.

Ik heb twee vragen aan jou;
    Is de onregelmatigheidstoeslag onderdeel van je contract?

heb jij bij de reorganisatie een aangepast contract gekregen?

Met vriendelijke groet,

John

Frans_fvh
    Bijdrager

Beste John,

Ik heb sinds 1 februari 1980 een contract voor onbepaalde tijd en in onze cao staan de functies beschreven met de daarbij horende beloningen (taakgroepen) en de onregelmatigheidstoeslag is daar een onderdeel van. Ik heb geen aangepast contract gekregen, maar een brief waarin de mededeling werd gedaan dat ondanks dat ik in de ziektewet zit mijn onregelmatigheid wordt aangepast als gevolg van het wegvallen van de nachtdienst.

Vriendelijke groet,

Frans

JohnEDJohn
    Sleutelbeheerder

Beste Frans_fvh,

als het vervallen van de nachtdienst deel uitmaakt van de reorganisatie van het bedrijf dan hebben zij dit recht om dit ook tijdens jouw ziekte te wijzigen. Helaas verlies je hierdoor dus ook je toeslag.

Met vriendelijke groet,
    John

Frans_fvh
    Bijdrager

Bedankt voor je antwoord John, dit was inderdaad het geval dus het antwoord is duidelijk.

Vr.gr.

Frans

Frans_fvh
    Bijdrager

Beste John,

Toch nog even een vraag op bovenstaande:

Dit heeft dus volgend jaar als ik eventueel in aanmerking kom voor een transitievergoeding ook een voor mij negatieve invloed op de hoogte hiervan.?

Vr.gr.

Frans

JohnEDJohn
    Sleutelbeheerder

Beste Frans,
    dat is een goede vraag waar ik je ook niet direct een antwoord op kan geven.
    Op de website van rijksoverheid staat hier informatie op;
    Link

Met vriendelijke groet,
    John

• Deze reactie is gewijzigd 2 months, 3 weeks geleden door JohnJohn.
    Butterfly
    Bijdrager

Hallo Frans,

Je schreef: Dit heeft dus volgend jaar als ik eventueel in aanmerking kom voor een transitievergoeding ook een voor mij negatieve invloed op de hoogte hiervan.?

De transitievergoeding is het beste door een advocaat te laten checken. Vaak kun je dit gratis op verschillende sites laten doen. Google maar eens op transitievergoeding.

Groetjes,

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.