Home Forum Mijn Verhaal Transitievergoeding

Transitievergoeding

1reacties Started at 4 oktober 2019 om 16:21

• Ronald
    Bijdrager

Transitievergoeding

Beste lezers,

Ik heb sinds een aantal jaren astma het werd steeds erger. Tot en met mijn 9e jaar had ik al last van astma, lag ongeveer een maand in het ziekenhuis en d.m.v. fysio was mijn astma weg. Tot een paar jaar terug is mijn astma terug gekomen en het werd erger. Een aantal keren longfunctieonderzoeken gedaan en mijn longen werken nu 59%, ik gebruik ook 4 verschillende inhalaties
    Sinds februari 2018 ben ik gedeeltelijk ziek gemeld, ik werkte toen 5 uren per dag. Bij mij hebben ze geconstateerd dat ik ook abneu heb en slaap sindsdien met een CPAP apparaat. In combinatie met mijn astma wordt ik ‘s-nachts wakker van benauwdheid en moet ik mijn neusmasker afdoen om via mijn mond in te ademen om meer lucht te krijgen. Hier heb ik dus bijna elke dag last van en dit gebeurd 3 a 4 keren per nacht. Hierdoor heb ik dan slaap te kort en heb last van concentratie problemen en heb dit ook al een paar keren aan mijn longarts doorgegeven en ze zijn nog steeds bezig hiermee.
    In juli 2018 en mei 2019 is mijn vrouw geopereerd aan zware hernia (eerst middelste rug gedeelte en daarna nekhernia). Door dit alles heb ik een blackout gekregen en ben vanaf 13 mei 2019 t/m 9 september thuis gebleven. Heb via een psycholoog hulp gezocht en hierdoor is het een beetje beter geworden. Nu werk ik twee uren per dag, maar de tijd nadert voor mij en krijg dus binnenkort een brief van de UWV.
    Wie kan mij iets vertellen over transitievergoeding of ik dat wel krijg na twee jaren ziek te zijn. Werk al 30 jaar bij deze werkgever.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  Ronald.
1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Reacties
  • InekeEDIneke
    Bijdrager

Dat hangt af van hoe jouw werkgever ertegenover staat, ontslaat hij jou heb je er recht op, bij een wederzijds goedvinden van een ontslag is hij het niet verplicht.

Er zijn veranderingen gaande rondom tegemoetkoming voor werkgevers om transitievergoeding uit te keren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/documenten/brochures/2015/06/04/wwz-transitievergoeding

Ik weet niet hoe jullie situatie is?

Succes en sterkte!!

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.