Home Forum Mijn Verhaal Psychische klachten

• Fietje
    Bijdrager

Psychische klachten

het is voor mij ondoenlijk om te werken door een psychische stoornis. Ik zie enorm oo tegen het gesprek met de verzekeringsarts want hoe leg je uit wat er in je hoofd gebeurt zodra je met anderen in contact komt? Aan de buitenkant zie je niets aan mij. Ik ben oprecht bang dat deze arts mij geschikt voor de arbeidsmarkt verklaart. Heeft iemand tips of ervaringen hiermee?

(3 waarderingen)
    JohnSterre88Maaike Kuipers
6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Reacties

• ABC
    Bijdrager

Dag Fietje,

De verzekeringsarts vraagt naar hoe een gemiddelde dag van u verloopt. U kunt hierbij ook kwijt wat bij u in uw brein plaatsvindt. Als voorbeeld en dat hoeft geen betrekking op uw ziekte te hebben. Ik doe boodschappen op rustige tijden want op drukke tijden krijg ik te veel prikkels, iedereen maakt lawaai, iedereen loopt door elkaar, ik word dan te snel moe en verlies mijn concentratie. Ik doe tegenwoordig met een boodschappenlijstje boodschappen. Of op drukke tijden lopen er zoveel mensen dat ik heel bang wordt. Ander voorbeeld, ik lees niet de krant daar het mij niet lukt om op te nemen wat er in een artikel staat. Kijk ook naar uw slaappatroon, valt u wel of niet snel in slaap, wordt u wel of niet iedere nacht wakker, valt u daarna wel of niet weer in slaap? Of het lukt mij niet meer om de financiële administratie te doen want ik word moe van een computerscherm. Of bij angst, hoe uit de angst zich, gaat u sneller ademhalen, gaat u zweten, verhoogd uw hartslag, loopt u weg?

Mijn tip is kijk naar een dag toen u nog gezond was en naar een dag zoals deze er nu uitziet. Laat als mogelijk ook een naaste hiernaar kijken.

Mvg ABC

Fietje
    Bijdrager

Dank voor uw reactie. Hier kan ik iets mee. Al blijft het moeilijk om uit te leggen hoe blokkades in mijn hoofd werken.

ABC
    Bijdrager

Dag Fietje,