Home Forum Mijn Verhaal Ontslag na twee jaar

Ontslag na twee jaar

2reacties Started at 7 oktober 2019 om 01:00

• Liss
    Bijdrager

Ontslag na twee jaar

Ik heb een IVA uitkering toegewezen gekregen per mei dit jaar, maar ik ben nog in dienst want de twee jaar in nog niet voorbij. In nov. dit jaar is het twee jaar dat ik ziek thuis ben.

De werkgever heeft een opzegtermijn van 3mnd. Ik heb begrepen dat dat vanaf november geldt. Klopt dit?

Nu wil de werkgever eerder ontslag en stelt een vaststellingsovereenkomst voor om eer der ontslag te krijgen.

Mijn I V A uitkering gaat naar de werkgever tot nog toe en ik krijg loon.

Is het handig om eerder uit dienst te gaan? Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

Alvast bedankt

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Reacties
  • InekeEDIneke
    Bijdrager

Beste Liss… een vervroegde IVA dat is niet niks, heftig voor je.

Ik begrijp dat verder ‘vastzitten’ aan je werkgever dan niet fijn is, herkenbaar.

Je vangt nu nog 100% loon van je werkgever?Wanneer hij jou eerder uit dienst laat gaan, is hij van de extra kosten en verantwoording af. Jij vangt dan jouw uitkering zelf dan direct. Dat is 75% loon.

Dan zou ik iig een goede jurist naar de vaststellingsovereenkomst laten kijken en er een transitievergoeding uit halen om het financiëel recht te trekken. Denk ook aan bijv pbl uren en vakantieuren uit te laten betalen.

Altijd lastig dat financiële getrek, maar dat geld is voor jou je buffer voor misgelopen inkomen nu je arbeidsongeschikt bent!!

Sterkte en succes!!

pannetjesoep
    Bijdrager

hallo,

ik zit in een soort gelijke situatie, daarom deze vraag, in het tweede ziekte jaar is het toch zo dat je nog maar 70 procent van je loon krijgt ?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.