Home Forum Mijn Verhaal Nieuw hier

Nieuw hier

5reacties Started at 14 april 2019 om 16:13

• Clau
    Bijdrager

Nieuw hier

Ik ben op zoek naar mensen (of iemand)die mijn verhaal herkennen en begrijpen. Ik merk dat het begrip in mijn omgeving moeilijk is en ik kan het ook niet echt uitleggen. Dat heeft als uitwerking frustratie 😔 ik heb de diagnose vitale depressie en eigenlijk is het de 3e keer dat ik hier beland ben in mijn leven. Ik ben 43 en kan wel zeggen dat ik deze keer wel echt de bodem heb geraakt, en ik nu even niet overzie hoe ik eruit moet komen. ik krijg nu echte hulp via GGZ en daar ben ik wel blij om, ook al is het heftig en zwaar.

(2 waarderingen)
    JohnErnest
5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste Clau,

welkom op dit forum.
    Ik hoop dat er hier iemand is die zich herkend in jou klachten en gaat reageren.
    Verder hoop ik dat je nu via de GGZ ook hulp gaat krijgen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes,
    Vriendelijke groet,

John

Clau
    Bijdrager

Dankjewel John, ik krijg binnen ggz zeker hulp en dat is fijn.

Sandta
    Bijdrager

Hallo allemaal

ik ben Sandra de bruin,ik ben hier via Facebook terecht gekomen en hoop hier de info te krijgen die ik nodig heb.

Mijn verhaal is het volgende een jaar geleden ontdekte ik een knobbel in mijn borst ik wist gelijk dit is niet goed(Mijn moeder is overleden aan borstkanker)volgende dag (donderdag)naar de dokter en die heeft gelijk gereageerd ik kon dinsdags al naar het ziekenhuis. Na alles doorlopen te hebben bleek het kwaadaardig  te zijn.er is gelijk een behandeling gestart met chemo en uiteindelijk een amputatie(,Wat eerst niet de bedoeling was) maar de tumor bleek na de chemo wel kleiner maar lag te ver naar achter dus konden ze hem zo niet verwijderen.na de operatie nog bestraling gehad en een hormoon kuur van 7 jaar.nu zit ik dus bijna 2 jaar ziek thuis(werkte maar 10 uur in de week) en heb ik van mij werkgever en de bedrijfsarts alle papieren gehad.

Maat waar ik me het meest druk om maak is de WIA omdat ik zo weinig werk en daardoor ook minder verdien kom ik er waarschijnlijk niet voor in aanmerking terwijl werken echt niet gaat.heeft hier iemand ervaring mee of zijn er vrouwen of mannen die hetzelfde gehad of nog hebben ik wil dan graag met jullie daar over praten

Groetjes sandra

JohnEDJohn
    Moderator

Beste Sandra,

allereerst welkom hier op het forum.
    Je geeft aan al bijna 2 jaar ziek thuis te zitten. Is er bij jou in overleg met de werkgever het stappenplan uitgevoerd tijdens jouw ziekte?
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-met-werkgever/re-integreren-tijdens-ziekte/detail/stappenplan-bij-ziekte

Als je WIA aanvraag door het UWV is ontvangen wordt door hen eerst bekeken of er voldoende is gedaan om je weer aan het werk te krijgen, bv. met aangepast werk
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/beoordeling-beslissing-wia-aanvraag/detail/wia-beoordeling-van-mijn-re-integratie/als-het-re-integratieverslag-niet-compleet-is

De onderwerpen in bovenstaande link zijn interessant voor je om te lezen.

Mocht er door je werkgever hier aan zijn voldaan dan volgt de WIA keuring.

Bij de beoordeling voor de WIA uitkering wordt gekeken naar wat je nog wel kunt.
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/bijna-2-jaar-ziek-wia/index.aspx

Ook op onze website is meer informatie te vinden over de WIA keuring
    https://samenveerkrachtig.nl/waar-sta-ik/de-keuring-en-erna/

Ik hoop dat je met deze informatie wat verder komt.
    Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.
    Verder hoop ik dat er forumleden reageren die in een soortgelijke situatie zitten zodat jullie ervaringen uit kunnen wisselen.
    Met vriendelijke groet,
    John

Sandta
    Bijdrager

Hallo john
    Ja ik heb met de werk gever alles er aan gedaan om weer in het bedrijfs leven terug te komen . Dus daar zal het niet aan liggen. Maar aan de tips heb ik heel erg veel bedankt daarvoor .
    Gr sandra

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.