Home Forum Mijn Verhaal Niet eens met werkgever en nu?

Niet eens met werkgever en nu?

4reacties Started at 25 augustus 2019 om 13:21

• Liduina
    Bijdrager

Niet eens met werkgever en nu?

Hoi ik ben Astrid en 54 jaar. werkzaam in zorg en sinds vorig jaar te horen gekregen dat mijn rug en nek versleten zijn. Sinds april dit jaar volledig thuis. Ik wil graag werken maar mag niet. Heb een fml lijst laten maken voor dat ik goede medicatie kreeg,deze gaf aan dat ik maar weinig tot niets kon. Inmiddels heb ik fenatnyl pleitsers en voel me super maar daar denkt werkgever anders over. Volgens haar mag ik nu niet eens meer auto rijden en werken met deze pleisters. Maar ik  voel me prima en vind dat ze moet kijken wat ik nu eventueel wel kan. Helaas is zij het er niet mee eens en willen ze dat ik een gastvrouw functie aanneem maar dat betekend dat ik een heel eind zak in loon wat ik me  niet kan veroorloven terwijl ik weet dat ik als begeleider ook aan het werk kan.

mijn arbo arts vond in eerste instantie na mijn herstel programma van het ziekenhuis het goed dat ik weer langzaam aan ging opbouwen in de avond 3 x 3 uur. werkgever is het daar niet mee eens. Ik word hier zeer verdrietig van omdat ik weet dat ik wel degelijk weer zorg werk kan doen. Niet in de thuiszorg dat is te zwaar maar wel op een woongroep. Wat moet ik nu?

sta ik in mijn recht als ik zeg …..kijk dan even hoe het nu gaat en drie maanden geleden?

Wie o wie kan mij hierin steunen en helpen met de juiste weg te bewandelen? Wil geen ruzie met werkgever maar vind de fml lijst echt te zwaar weg gezet voor mij nu.

Mvg,

Astrid Pronk

(1 waardering)
    John
4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Reacties
  • Jolandadekleijn
    Bijdrager

Hallo Astrid,

de eerste die je hierbij moet helpen is het UWV, vraag bij het UWV om een deskundigenoordeel, het UWV is leidend ook de werkgever heeft zich te houden aan het oordeel van het UWV. Als er sprake is van korting in loon vanwege een andere functie ook dan heb je een deskundigenoordeel nodig om dit eventueel voor de rechter aan te vechten.

Jolanda

Daf
    Bijdrager

Hoi.

Ik zit precies in hetzelfde schuitje.zware fml .ik heb slijtage schouders.kan hierdoor geen zware bewoners meer..zit nu 2 jaar moet bijna naar de uwv.ben er verdrietig om hoe het gaat.nooit is gevraagd of ik minder uren wil of dat in samenspraak met collega.s ik dan de lichtere mensen wil doen.ik zit ook in de zorg.nee jet liefst willen ze je kwijt.terwijl ik best nog heel wat aankan.maar zo zien ze dat niet..je mankeert wat dus je moet weg.er is nou zoveel gebeurt dat ik niet meer weet wat te doen.en wat voor werk ik nu moet gaan doen..

InekeEDIneke
    Bijdrager

Ik mocht verdrietig genoeg niet mijn eigen groep op (gedragsproblematiek, risico op agressie, hoe handel je met hersenletsel) verzekeringstechnisch gezien ook. Maar wel geprobeerd op andere aangewezen plekken. Op eigen initiatief, terwijl arbeidsdeskundige en arts al meteen vonden einde verhaal.

Helemaal verbieden lijkt me niet in je recht, maar wel in overleg.

Kun je niet eerst boventallig meewerken tot iedereen overtuigd is?

In mijn verhaal hadden ze eerder dan ikzelf door dat het niet zou gaan door jarenlange ervaring en ziektekennis 🙈, maar ik was daar zelf nog niet aan toe. Moest het echt zelf ervaren dan kon ik het een plekje geven…

Sterkte en succes!!

Bickel
    Bijdrager

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Werk in de wijkverpleging. Twee zware operaties aan mijn nekwervelkolom gehad, slijtage in de nekwervels en nu chronische pijn. De bedrijfsarts heeft me eigenlijk meteen na mijn 2e operatie verboden om nog weer in mijn huidige functie aan het werk te gaan. Ben het er eigenlijk nog steeds niet mee eens. Moet op zoek naar een andere functie? Maar wat dan wel? Heb de hele dag overal mijn nek bij nodig en veel pijn. Als ik nu vrijwillig in een andere functie ga werken, kelder ik enorm in salaris, omdat er een lagere salarisschaal aan hangt en het voor minder uren is. Ik heb altijd fulltime gewerkt en dat zal me nooit meer gaan lukken. Weet ook niet hoever ik nog kom, omdat ik nog geen keuring van het UWV heb gehad. Ben zelf eigenlijk van mening dat ik best enkele uren per dag kan werken in mijn huidige functie. Hele dagen zal me nooit meer lukken. Weet ook niet waar ik verstandig aan doe met de keuring die er ooit aan gaat zitten komen. Kan er nachten wakker van liggen…….en het ook nog niet accepteren dat ik zo beperkt ben geworden. Vooral de onzekerheid richting toekomst sloopt me!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.