Home Forum Mijn Verhaal IVA uitkering en slapend dienstverband

IVA uitkering en slapend dienstverband

3reacties Started at 4 april 2019 om 11:13

• Rolmops13
    Bijdrager

IVA uitkering en slapend dienstverband

Ik heb sinds eind januari een IVA uitkering en een slapend dienstverband. Hoe zit dit in elkaar?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Reacties
  • InekeW
    Bijdrager

Als de werkgever je zou ontslaan maakt hij nogal kosten (bijv wanneer je recht zou hebben/aanspraak zou maken op transitievergoeding), hij is het niet verplicht je te ontslaan, dus houdt hij het slapend. Je kunt zelf je contract ontbinden maar dan heb je ook nergens recht op. De wetgeving is aan het veranderen daarop, dat de transitievergoeding voor de werkgever verzekerd/vergoed gaat worden. Zolang jij slapend in dienst blijft groeit die vergoeding!! Zo heb ik het ook met mijn werkgever ‘afgesproken’; slapend tot de regelgeving veranderd!!

Rolmops13
    Bijdrager

Ik heb niks afgesproken geen contact met werkgever. Van zijn kant geen begrip voor mijn situatie helaas. Tijd dat de wet gaat veranderen dan weet hij vast ineens weer wie ik ben

Maaike KuipersCMMaaike Kuipers
    Moderator

Hoi,

Wij hebben op onze website zogenaamde Hulpwijzers staan. Eentje daarvan gaat over het Slapend Dienstverband. Je vindt de hulpwijzer op hier.

Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om ze hier op het forum te stellen.

Met vriendelijke groet,

Maaike Kuipers
    Communitymanager Samen Veerkrachtig

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.