Home Forum Mijn Verhaal Ik weet het niet meer.

Ik weet het niet meer.

5reacties Started at 8 oktober 2019 om 15:11

• Dopje86
    Bijdrager

Ik weet het niet meer.

Hallo Iedereen,

Ik zit vast, en ik weet niet waar ik heen kan, bij wie ik terecht kan, of wat ik nu nog kan doen.

Mijn verhaal:

Ik werk als een account manager bij een groot bedrijf, dit werk doe ik nu 2,5 jaar. Toen ik net begon ging het eigenlijk best goed, mijn klanten waren tevreden en ik was gestaag aan het inleren.

Mijn problemen begonnen toen mijn man langdurig ziek werd, auto imuumziekte, gepaard met een burn-out. Ik kreeg tegelijkertijd een hele grote klant in mijn portfolio, die eigenlijk achteraf niet bij mij thuishoorde door de complexiteit, ik was daar nog niet klaar voor.

Omdat mijn man ziek was heb ik veel taken ove rmoeten nemen, gepaard met mijn moeilijk klant ging het bij mij ook niet zo best. Ik heb mij ziekgemeld, in het begin was er begrip van manager en arboarts. Dit is echter opgedroogd.

Ik begon werk weer op te bouwen toen het met mijn man wat beter ging, weer terug naar fulltime. Mijn eigen probleme gingen niet weg, ik kreeg er zelfs meer bij, bloedarmoede, laag vitamine D.

Mijn werk was onder de maat, en ik moest steeds meer rapportages gaan bijhouden, ik lag en lig onder een vergrootglas.
    Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn Arbo, omdat ik het allemaal niet meer rond kreeg. Heb daar gejankt als klein jong, want mijn hoofd was vol….  De beste man zegt dat hij niet geloofd in deperessies, iedereen is wel eens een beetje somber. Dan ben je nog niet ziek, ziek is als je lichaamelijke klachten hebt. Psychishe klachten kun je zeekr binnen een paar weken weer aan het werk.

Paar maanden later gaat het eigenlijk steeds slechter met mij, ik worstel thuis, met mijzelf en mijn werk. Het zit nog steeds vol, en ik voel me vast tussen 2 beton blokken.
    Het huis is een zooi, ik was mezelf 1x per 2 weken, want het intereseert me niet meer. Ik ben op mijn werk op een imporvement plan gezet, ik heb 2 maanden om te bewijzen, anders lig ik eruit. Manager zegt dat hij denkt dat ik het niet kan, noemt mijn communicatie kinderachtig en zo verder.

Ik voel me onbegrepen…. Ik heb weer een gesprek aangevraagd met de arbo, weer hetzelfde verhaal….. Maar je bent niet ziek, ondertussen heb ik een doorverwijzing naar het GGZ (Autisme afdeling, omdat de huisarts denkt dat ik daar thuis hoor)

Ik kan en mag me dus niet ziekmelden, want ik ben niet ziek.

Wat kan ik nu nog? Stel ik me nu echt zo aan? Moet ik maar gewoon stoppen met het werk? Ontslag nemen, ik krijg het tocg geheid over 2 maanden.

Help….

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Reacties
  • InekeEDIneke
    Bijdrager

O wat naar zeg!! Weet je huisarts van de problemen op je werk? Wat nou, niet mogen ziekmelden. Als het je niet meer lukt, voor jezelf gaan zorgen!! Heb je een afspraak bij het ggz staan?

Dopje86
    Bijdrager

Hallo Ineke

bedankt voor je reactie!

ik heb over 2 weken een afspraak bij het ggz, de huisarts weet ervan. Daarom ook de doorverwijzing.

Ik heb het gevoel bet psychisch niet aan te kunnen, en dat geloofd de arbo dus niet, want ik ben niet fysiek ziek.

Depressie, kan je nog steeds werken.   Autisme, kan je nog steeds werken.

Deze arbo doet ook beoordelingen van UWV dossiers voor de iva. Hij heeft eerder aangegeven dat te veel mensen zich gewoon aanstellen.

InekeEDIneke
    Bijdrager

Jeetje lekker dan zo’n arbo. Kun je proberen een andere te bezoeken, of af te spreken iig tot aan je afspraak rustig aan te doen. Waarschijnlijk kun je binnen de ggz de juiste ondersteuning vinden!!

Wurm
    Bijdrager

Het is eng om je werk los te laten. Ken het! Maar op het moment dat ze mijn contract niet verlengde kwam er wat rust. Het is geen falen maar gewoon leren wat je grenzen zijn. Als jij ze al niet kent dan gaat iedereen er over heen. Zoek een andere baan of vind uit wat jij graag zou willen doen.

Praat anders af en toe met je huisarts of iemand die je vertrouwt

Alex
    Bijdrager

Neem iemand mee, als je in de gelegenheid bent, tijdens deze gesprekken. Uit jouw bericht maak ik ook op dat de arbo persoon niet bepaald onafhankelijk is. Niet geloven in depressies is meer een gebrek aan kennis of onafhankelijkheid dan werkelijkheid.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.