Home Forum Mijn Verhaal herkeuring vervolguitkering wia

herkeuring vervolguitkering wia

3reacties Started at 25 juni 2019 om 08:49

• 1962
    Bijdrager

herkeuring vervolguitkering wia

hi forum leden.

Ik ben sylvia en 57 jaar ben sinds maart 2012 afgekeurd wia 80 tot 100 %.en heb in 2014 de veervolguitkering gekregen.

en ik zit nu in de vervolguitkering die zou lopen ot mijn pensioen,gisteren werd ik gebeld door uwv dat ik op geroepen word voor herkeuring ik ben afgekeurd voor 80 tot 100% door rug arm en beenklachten kan ik dus niet meer deelnemen aan het arbeidsproces dit heeft te maken met statische belasting en moet om de 2 uur plat gaan liggen .er zijn ook geen mogelijkheden tot werkhervatting.

nu zijn er alleen maar meer klachten bij gekomen in der loop deer jaren.En moet ik andere mensen om hulp  gaan vragen. om mijn dagelijkse leven op de rit te houden.

wat moet ik nu doen raak een beetje in de stress van dit alles.

wat kan ik verwachten  van uwv en wat moet ik doen

hoop dat iemand mij advies kan geven hieromtrent

alvast bedankt

Sylvia

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste Sylvia,

allereerst welkom hier op het forum.

Je geeft aan dat je 80-100% ben afgekeurd en een WIA uitkering ontvang. Bij de keuring in 2012 is dus niet vastgesteld dat je niet volledig en duurzaam arbeidsongeschikt bent. Als dit het geval was geweest was je in de IVA terecht gekomen.
    Bij een WIA uitkering kan het dus voorkomen dat je opgeroepen wordt voor een herbeoordeling. Dit gebeurt meestal wel schriftelijk! Is jou in het telefoongesprek aangegeven wanneer en waar je moet zijn?

Heb jij de verslechteringen waar jij het over heb ook doorgegeven aan het UWV?
    Dit kan namelijk ook een reden zijn voor de oproep voor een herbeoordeling.
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/tijdens-wia-uitkering/detail/als-mijn-gezondheid-verandert

https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/tijdens-wia-uitkering/detail/plichten-en-rechten-met-een-wga-uitkering/mijn-plichten-met-een-wga-uitkering/kom-naar-afspraken-bij-uwv

De herbeoordeling gaat in principe hetzelfde in zijn werk als de eerste keuring.
    Bereid je hier dus goed op voor, zorg dat je je dossier op orde heb en neem iemand mee naar de keuring.
    Weet dat je het gesprek bij de keuring ook op mag nemen, dan kan je achteraf rustig terugluisteren wat er is gezegd.
    Lees ook onze tips op onze website;
    https://samenveerkrachtig.nl/waar-sta-ik/de-keuring-en-erna/

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen en mocht je nog vragen hebben, stel ze hier dan gerust. We zullen proberen je zo goed mogelijk antwoord te geven.

Met vriendelijke groet,
    John

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door John John.
    1962
    Bijdrager

hoi john

inmiddels ben ik geweest bij het uwv.

en het bleek tegaan om een herkeuring aangevraagd door een oude werkgever waar ik ziek uit dienst ben gegaan.

de klachten waarop ik toen ben afgekeurd zijn niet veranderd  zijn eigenlijk erger geworden. dus meer erbij.

de uwv arts is eigenlijk een arts assisentte die ook lichamlelijk onder zoek wou doen

ik heb aangegeven dat ik bepaalde dingen niet kan maar ondanks mijn bezwaar tegen een bepaalde handeling ging ze toch door. ik moest een beweging maken met mijn been en dat ging niet goed terwijl ik aangaf dat ik het niet kon.

met resultaat dat ik nu al 4 dagen niet kan zitten van de pijn en moeilijk kan liggen.Dus nu maar pijnstilling aangevraagd.

heb slijtage in mijn onderrug wat dus nooit meer overgaat en ontsteking in mijn heupen.

ik ben ook van plan om stappen te ondernemen tegen deze arts van het uwv..

vervolg is dat ik nu naar een arbeidsdeskundige mag gaan

en dan hoor i kpas wat er besloten wordt.

JohnEDJohn
    Moderator

Beste 1962,

wat vervelend om te lezen dat je bezoek aan de keuringsarts (arts assistente) zo teleurstellend is verlopen.
    Ik hoop dat de klachten die ontstaan zijn inmiddels verminderd zijn.

Het is inderdaad misschien goed om hierover een klacht in te dienen bij het UWV, het zou toch niet zo moeten zijn dat je 4 dagen na een herkeuring nog pijn heb doordat je geforceerd handelingen heb moeten doen.

https://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/klachten-bezwaar-beroep/ik-heb-een-klacht/index.aspx

Wat betreft het vervolg van het herkeuringstraject, het klopt inderdaad dat je een uitnodiging gaat krijgen om bij de arbeidsdeskundige langs te komen en daar worden te uitkomsten met je besproken.

Ik wens je heel veel sterkte en succes,
    met vriendelijke groet,
    John

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.