Home Forum Mijn Verhaal Heerkeuring va mijn man

Heerkeuring va mijn man

10reacties Started at 25 juni 2019 om 16:46

• feder
    Bijdrager

Heerkeuring va mijn man

Ik heb een paar vragen betreft de afwachting van de A.D
    Mijn man is vanaf 2011 ziek en tot nu toe in de WGA.
    Hij heeft net de herkeuring gehad en de verslag gekregen van de b.a.
    Ik maak echt een korte samenvatting:
    Hij heeft ernstige artrose beide handen en rug en rx been. Hij kan amper de handen gebruiken en echt moeilijk lopen, hij is onder de morfine en er is geen strikte indicatie voor een duurbeperking en ook niet geadviseerd.
    Het dossier is overgedragen naar de A.D.
    Indien 80-100% arbeidsongeschikt voorleggen voor iva.
    Wat kan mijn man verwachten?

Wij zijn 3 weken verder en hebben wij nog niks gehoord, toen heb ik contact met uvw opgenomen en ben doorverbonden met een medewerker. De antwoord is dat de brief onderweg is en mijn man wordt niet opgeroepen. Dus afwachten de brief.

Wat is jullie ervaring?

Mvg,

Fede

(1 waardering)
    John
10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste Fede,

allereerst welkom hier op het forum.

Wat ellendig dat de berichtgeving vanuit het UWV na bezoek aan de VA lang op zich laat wachten.

Aangezien je nu te horen heb gekregen dat de brief onderweg is zal ik als ik jullie was die nog even rustig afwachten.

Met die brief heb je dan mogelijk de zekerheid waar jullie op zitten te wachten.

Mag ik je vragen of je ons hier op het forum op de hoogte wil houden?

Ik wens jullie veel sterkte en succes,

Met vriendelijke groet,

John

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door John John.
    feder
    Bijdrager

Hoi John,

Bedant voor uw reactie, ik heb een vraagje, als mijn man hoef niet opgeroepen worden door de A.D. is toch positief teken?

feder
    Bijdrager
    • De mening van de W.A. was 80 tot 100%, maar zij moest overleggen met de A.D. Toen ik de uvw belde, volgens de medewerkster stond voor mijn man geen oproep gepland.
    JohnEDJohn
    Moderator

Beste Feder,
    als je man niet wordt opgeroepen voor een gesprek bij de AD dan gaan ze er denk ik vanuit dat er doorij de AD geen geschikte functies voor je man gevonden kunnen worden.
    Dit zou dan positief moeten zijn. Misschien dat het zelfs verder kan gaan naar duurzaam arbeidsongeschikt en dat je man in de IVA terecht kan komen. Maar dat is natuurlijk afwachten.
    Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en wil je vragen ons hier op het forum op de hoogte te houden.
    Nogmaals veel sterkte.
    Met vriendelijke groet,
    John

feder
    Bijdrager

Hallo John,

Eindelijke de brief ontvangen van de A.D.

Weer een kleine samenvatting:

De arbeidsongeschiktheid percentage wordt ongewijzigd op 100%.Gelet op de prognose van de W.A. zijn de beperkingen ten aanzien van arbeid niet duurzaam.

Tijdens het gesprek met de wia arts, haar mening was 80 tot 100% en voorlopig werd mijn man niet opgeroepen.

Echt de prognose van mijn man is totaal niet goed en de W.A. heeft ook geconstateerd,  maar moet echt een wonder gebeuren dat mijn man beter wordt.

Volgens hun is een kleine kans op verbetering.

Bij elke brief stond aangegeven wanneer mijn man opgeroepen zou worden maar in deze brief staat geen datum gepland wel op langer termijn  verwachten ze kansen op verbetering.

Wat is jouw mening? Moet ik weer contact met UWV opnemen of zo laten.

Mvg

feder
    Bijdrager

Beste John,

Iets vergeten te melden, is de brief van de W.A. stond bij indienen 80 100% voorleggen voor IVA.

Mvg,

JohnEDJohn
    Moderator

Beste Feder,

Je zou contact op kunnen nemen met het UWV over het feit dat in de brief staat bij “indienen 80 100% voorleggen voor IVA.” Je zou ze kunnen vragen waarom dit niet gebeurt is.

Aangezien je wel aangeeft dat “Volgens hun is een kleine kans op verbetering.” is dat dit de reden is om je man niet in de IVA toe te laten. Een geringe kans op verbetering is hierin namelijk al voldoende.

Je kan dus navraag doen bij het UWV, maar ik verwacht dat je een antwoord krijg in die lijn, maar het proberen is het waard aangezien ze het zelf geschreven hebben.

Ik wens je heel veel succes,
    met vriendelijke groet,
    John

JohnEDJohn
    Moderator

Beste Feder,

hierbij nog een link naar tips bij herbeoordeling. Misschien kunnen jullie hier ook nog iets mee,

https://www.steungroep.nl/2017-10-31-11-21-16/2017-10-31-12-44-32/eerste-hulp-bij-her-keuring/248-eerste-hulp-bij-her-keuring-tien-eerste-tips

Vriendelijke groet,

John

feder
    Bijdrager

Hoi John,

Bedankt voor jouw reactie, inmiddels is een brief gekomen van de uvw  dat mijn man 100% afgekeurd is en vanaf maart in de iva is. Dat lucht wel op en geeft wel rust, alleen ik vraag mijn af hoe verder met de werkgever. Krijgt hij een bericht van hun?

In afwachting,

Gr

JohnEDJohn
    Moderator

Beste Feder,

wat fijn om te lezen dat er nu duidelijkheid is. Dat moet enorm veel opluchting geven.
    Je kan er van uitgaan dat de werkgever hiervan door het UWV op de hoogte wordt gesteld, hiervoor hoef je zelf niets te doen.
    Ik wens jullie alle geluk,
    met vriendelijke groet,
    John

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.