Home Forum Mijn Verhaal Graag advies

Graag advies

2reacties Started at 7 juni 2019 om 23:09

• aukeveldhoen
    Bijdrager

Graag advies

Goede avond, Mijn naam is Auke en ook ik ben nieuw op dit forum. Ik ben na bijna 2 jaar ziek zijn, gekeurd voor de WIA uitkering. Na de keuring heb ik een gesprek gehad met een arbeidsdeskundige. Dit was een prettig gesprek. De arbeidsdeskundige vertelde mij dat voor de uitslag bekend kon worden gemaakt, er eerst met de Arts moest worden overlegd omdat het rapport niet voldoende duidelijk was, waarschijnlijk omdat de arts nog niet was afgestudeerd. Ook moest er worden overlegd met de mentor van deze arts. Na drie dagen kreeg ik te horen dat ik 80 tot 100 % arbeidsongeschikt werd verklaard. In het rapport stond dat ik 100% niet duurzaam arbeidsongeschikt werd verklaard. Toen ik het rapport van de arts kreeg, heb ik dit met verbazing gelezen, er klopte heel veel dingen niet. Volgens deze man ging het met mijn psychische problemen vooruit terwijl ik hem had verteld snel achteruit te gaan vooral op gebied korte termijn geheugen. Ik heb hem verteld in juni voor de tweede maal een afspraak te hebben bij de neuroloog. Daar ga ik niet heen omdat het zo goed vooruit gaat. Zo zijn er meerdere zaken die niet stroken met wat ik heb verteld. Verder staat er in de brief dat binnen 4 weken contact met mij wordt opgenomen voor re-integratie  Mijn vraag nu is, moet ik nu bezwaar indienen of het contact over de re-integratie afwachten. Graag advies

(1 waardering)
    John
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste Auke,

allereerst welkom hier op het forum.

Je ben duidelijk ingedeeld in de WGA 80-100%. Dit betekend dat men er vanuit gaat dat jij (in de toekomst) nog aan het werk kan gaan.
    Als jij 100% duurzaam arbeidsongeschikt was verklaard was je in de IVA terecht gekomen.
    https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wia-uitkering/tijdens-wia-uitkering/detail/welke-wga-uitkering-krijg-ik#wga-uitkering

Het vervolg van je vraag (verhaal) is onduidelijk voor mij, omdat je aangeeft achteruit te gaan, maar verderop aangeeft niet naar de neuroloog te gaan omdat je vooruit zou gaan.
    Is dit hetgeen in je rapportage staat?

Mijn vraag aan jou is, hoe zie jij zelf je situate?
    Is er zicht op verbetering?

Ik hoor graag van je zodat ik je vraag (of eventueel nog extra vragen) kan beantwoorden.
    Met vriendelijke groet,
    John

InekeW
    Bijdrager

Ik heb zelf eens contact opgenomen met behandelend contactpersoon over de artsenrapportage, daar stonden pijnlijke niet kloppende stukken in. Dit deed enkel niet af aan de beslissing gelukkig, maar ik was het er echt niet mee eens. Ze adviseerden mij toen een klacht in te dienen. Een bezwaar zou alleen op de uitkomst gericht zijn, niet op de inhoud. Omdat we toen ook al in bezwaar liepen, heb ik het laten gaan.

Je kunt het opzoeken, klacht indienen, op de website.

Je komt idd nog bij het werkbureau terrecht, maar met 80-100% verder geen sollicitatieplicht, alleen een dossier aanmaken. Zij hebben verder geen medische info. Ze houden de komende tijd contact met je hoe het gaat.

Succes en sterkte!!

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.