Home Forum Mijn Verhaal Fml

• Annemiek.ACNESAnnemiek.ACNES
    Bijdrager

Fml

Hallo ik ben nieuw dus zal mijn verhaal eerst zo kort mogelijk uit 1 zetten. Ik ben Annemiek een vrouw van 34jr. En sinds dec 2016 ziek. Ik had voor ik ziek werd gesprek gepland omdat het werk te zwaar werd voor mijn gewrichten, door overbelasting bij hypermobiloteits snel ontstekingen in mijn gewrichten. Maar ineens lag ik in het ziekenhuis met diagnose Acnes (zenuw beknellingen in de buikwand) 1e keer bedrijfsarts heel lief mee levend. Ik wa enige die kom aangeven wat ik wel en niet kon. 6 weken later opbouw werk niet gelukt. Ineens was zij als blad om boom omgeslagen. Uren verdubbelen dagen verdrievoudigen in 7 weken om op te bouwen. Ben jankend toen vertrokken. In totaal in 2017 6x geprobeerd werk op te bouwen. Met alle ellende voor mij lichamelijk en psychisch. Want falen vind ik extreem erg…

Tijdens revalidatie traject heeft werk geaccepteerd dat ik niets kon.

Nu dit jaar is de fml ingevuld. En ik heb hier en daar vragen verkeerd begrepen. En mijn bedrijfsarts heeft hierin vind ik gigantisch gefaald. Bijv reiken, ik zei een kopje pakken kan ik wel. Maar geen vaat opruimen. Volgens de arbo arts betekend dat dat ik niet kan rijken want norm is bijv 200x p.u nu dat eed ik nog niet op een week. In mijn ogen had bedrijfsarts dit moeten weten😠.

Nu heb ik advies gehad van de arbo arts om zelf die functie lijst in te vullen en dit met bedrijfsarts te bespreken.

Ik denk dat zij vind dat het onzin is en dan niet akkoord gaat met de lijst. Ik kreeg te horen dat als dat zo is bij UWV second opinie kan vragen. Maar kan ik niet beter dan gelijk juridische hulp inzetten? Ik zit bij de vakbond en die zij. Als ze niet akkoord gaat bel ons gelijk.

Wat is jullie ervaring op dit gebied?

Ps dit jaar krijg ik nog 2 operaties omdat ik nu niets kan. Werk ziet dit alleen niet. Zeggen gewoon starten met door 1 en 2 totdat fml is aangepast….. Ik kan amper de deur uit. Echt zo gefrustreerd en boos😰😥

(3 waarderingen)
    DeborahJohn
3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnED
    John
    Bijdrager

Beste Annemiek,
    allereerst welkom hier op het forum. Ik hoop dat je hier de antwoorden kan en ga vinden op de vragen die je heb.

Het is heel belangrijk dat je er voor zorgt dat de FML lijst juist is ingevuld (het UWV gaat bij de keuring voor de WIA ook uit van de FML lijst!)
    Het lijkt mij dan ook belangrijk om te proberen de FML lijst aangepast te krijgen.
    Nu spreek je in je verhaal over de bedrijfsarts en de arboarts. Dit zijn twee verschillende? En je ziet ze allebei?
    https://burned-out.nl/wat-zijn-de-taken-en-bevoegdheden-van-de-bedrijfsarts-of-arboarts/

Je geeft ook aan dat er je nog twee operaties te wachten staan. Is al bekend wanneer deze zijn? Zoja, is dit ook bekend bij de bedrijfsarts/arboarts?
    Het kan natuurlijk zo zijn dat je FML na de operaties en herstelperiode ook weer aangepast moet gaan worden. Ga hierover in gesprek met de bedrijfsarts/arboarts.

Mochten zij hier niet naar willen luisteren dan lijkt het me verstandig om inderdaad de bond in te schakelen.
    Zorg voor jezelf voor een goede dossier opbouw.

Heel veel sterkte en succes. Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust,

vriendelijke groet, John

Alex
    Bijdrager

Beste Annemiek

De bedrijfsarts word betaald uit de portemonnee van de werkgever en is in ( let op!!!)  veel gevallen niet onafhankelijk. Goede dus daar gelaten. Ze lachen inderdaad en zijn overdreven aardig op het eerste gezicht maar dat slaat al snel om in prikkelbaar en enige dwang. Ik zou iig de bond inschakelen maar verwacht daar ook niet teveel wonderen van want ook daar kun je de verkeerde treffen. Succes.

Mvg Alex

Annemiek.ACNES
    Annemiek.ACNES
    Bijdrager

Thnx Alex. De bedrijfsarts is in dienst van werkgever en heeft kantoor inpandig wat ze gebruikt. Maar ik ga het donderdag wel zien. Via de bond heb ik iig mijn rechtsbijstand hoop alleen niet nodig te hebben.

Groetjes Annemiek

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.