Home Forum Mijn Verhaal Even voorstellen

• Caroline SophieCaroline Sophie
    Bijdrager

Even voorstellen

Na 30 jaar met problemen gewerkt te hebben en vele opleidingen en therapien verder kreeg ik in 2010 als antwoord de diagnose PDD-NOS. Na weer een ontslag en een lang traject ben ik sinds 2013 volledig arbeidsongeschikt. Dat is al weer 5 jaar geleden maar ik ben nog steeds zoekende. Was ik eerst altijd zoekende naar waarom ik steeds vastliep in werk en ontslag kreeg, ben ik nu zoekende naar een zinvolle invulling van mijn leven. En naar herkenning en inspiratie. Acceptatie.  Ik hoop dat het SamenVeerkrachtig lukt om in het najaar een koffietafel in Groningen te organiseren. Maar eerst maar eens hier op het forum kijken of ik mijn ervaringen met anderen kan delen. Ik moet ook nog een beetje puzzelen hoe deze site werkt.

(3 waarderingen)
    Sterre88
3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Reacties
  • IngridED
    Ingrid
    Bijdrager

Hoi Caroline,

Welkom op het forum. Fijn dat er duidelijkheid is, maar ja wat nu. Herken het helemaal, ben het afgelopen jaar afgekeurd en ook nog zoekende. Heb een zoon van 7 dus die houd me goed bezig en uit het moederschap haal ik nu veel voldoening. Maar geen werk doet wel wat met mijn eigenwaarde. Heb zelf tijdens de ledendag aangegeven dat ik een koffietafel in omgeving Den Bosch miste. Dus nu is hij er en ben ik zelf mede organisator. Re Zal morgen contact opnemen met onze community manager, zodat we hopelijk ook op termijn in Groningen aan de slag kunnen met het organiseren van een koffietafel.

Henk-JanED
    Henk-Jan
    Bijdrager

Hoi Caroline,

Dat aan jouw worsteling om eigen inkomen te verwerven na zoveel jaren een eind komt lijkt me een opluchting. Maar ja, en dan… De tijd naar jouw belasting zelf indelen kan ook vervelen. Wat ik zelf gedaan heb en anderen aanbeveel is scherp te hebben en houden wat jouw MWerkwaarde is. Die is – zo durf ik te stellen – niet veranderd. Zelfs wie volledig is uitgeschakeld behoud zijn of haar waarde. Daarmee kun je van waarde zijn – rekening houdend met je beperking(en) – in je directe omgeving en daarbuiten. Al zal het nu op vrijwillige basis zijn. Boekentip: Het merk ik (ISBN 9789027499745). En/Of laat me weten wat je wil weten 🙂

Caroline Sophie
    Caroline Sophie
    Bijdrager

Hallo Henk Jan,

Bedankt voor je reactie. En je verwoordt het treffend: er is een einde gekomen aan de worsteling om in mijn eigen inkomen te voorzien. Mijn IVA uitkering geeft een rust die ik nooit eerder ervaren heb. Maar ja, soms is e iets teveel en mis ik bepaalde aspecten uit werk. Dat dat altijd op vrijwillige basis zal zijn heb ik inmiddels helemaal geaccepteerd, want ook dat geeft de rust. Een goeie rust.

Ik las ergens op deze site onder jouw naam ook een gestarte discussie over afscheid van werk en pensionering. Een heel interessant topic. . Ik zoek hem weer op om daarop te reageren.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.