Home Forum Mijn Verhaal Even voorstellen

Even voorstellen

6reacties Started at 28 november 2019 om 09:25

• Annemarie
    Bijdrager

Even voorstellen

Hallo iedereen,

Mijn naam is Annemarie en ik ben 56 jaar en woon in Hoogeveen.

Vanaf eind 2010 is mij leven overhoop gegooid. In 1999 komen te werken bij een arbeidsrehabilitatiecentrum van GGZ als werkbegeleider financiële administratie en receptie. Een droombaan, vooral het begeleiden en coachen van cliënten vond ik leuk. Totdat in 2010 mijn partner ernstig ziek werd, werd ook mantelzorger. Gelukkig had ik toen nog wel een fijne leidinggevende. Uiteindelijk bleek die kanker te hebben, zware operatie oktober 2012. Doordat de snijranden niet schoon waren kwam de kanker snel terug en werd het een lijdensweg. In april 2013 is hij overleden en toen begon helemaal de ellende.

Ik ben erg snel weer aan het werk gegaan met de gedachte dat die mij er wel door heen zou slepen en voor de cliënten. Ondertussen een nieuwe leidinggevende, had gelijk al iets tegen mij, alleen maar kritiek en kweekte een angstcultuur. Ik heb al die jaren hiervoor altijd uitmuntende functioneringsbeoordelingen gehad. Werkdruk ging omhoog, werd niet ingelicht over nieuwe werkwijze enz. Collega`s die achter je rug om je zwart maken bij het management. Uiteindelijk was ik totaal op en in januari 2015 mij ziekgemeld.

Toen ik amper in de ziektewet zat werd mij verteld dat ik gebruik moest maken van een vaststellingsovereenkomst en anders zou het een gevecht worden. Ik was totaal overdonderd. Vakbond benaderd, die deed niets en dus uiteindelijk een jurist ingeschakeld. Deze deed ook heel weinig en de werkgever reageerde nergens op. Ik werd niet opgeroepen door bedrijfsarts meer, geen contact met werkgever en mijn gezondheid ging achteruit. Eind 2015 krijg ik bericht dat ik voor 8 uur boventallig ben verklaard, reorganisatie. Uit ellende heb ik mij in jan. 2016 maar beter gemeld bij de manager en verzocht om een gesprek, want mijn oude werkplek was er niet meer. Geen reactie! Maar er werd wel 30% van mijn loon ingehouden. Afdeling PSA gebeld, dat ik mij had beter gemeld. Maar dat kan alleen de manager doen bij PSA. In februari 2016 krijg ik nieuwe arbeidsovereenkomst voor 24 uur met het verzoek deze even te tekenen en te retourneren. Mail naar de directeur van GGZ gestuurd met verzoek afspraak? Geen reactie.

In april krijg ik opeens een salaris van 254,00 euro, was helemaal radeloos. Advocaat ingeschakeld en uiteindelijk naar heel veel gedoe uiteindelijk dec. 2016 arbeidsovereenkomst beëindigd en WW. Meteen een loopbaantraject ingekocht, maar in de loop van het traject ook depressief geworden. Vanaf juli 2017 nog 3 maanden gewerkt bij een Inloop/werkprojectencentrum. Eind 2017 mij bij UWV ziekgemeld, vervolgens een Werk-Fit traject, ook geen succes. De gesprekken vonden plaats in een restaurant, heel onprettig, en ze zat alleen maar op wat ik niet kon. Al deze tijd ook bij een psycholoog gelopen, maar die zei alleen maar dat ik mij op 55 jarige leeftijd en

Nu ben ik bijna 2 jaar later, na lang twijfelen toch maar WIA aangevraagd, had er een dubbel gevoel bij. Afspraak verzekeringsarts, vriendin meegenomen, maar ik was super gespannen en emotioneel en klapte dicht. Snel hierna afspraak arbeidsdeskundige, rapportage verzekeringsarts nog niet ontvangen, achteraf een nadeel. Het was een aardige man, maar eigenlijk weinig vragen.

Uitslag dus WGA 65,15%. Ik lees het rapport en dan zie ik dat hij bij mijn opleidingsniveau MBO3 in plaats van MBO4, en dus in aanmerking kom voor functies op niveau 2/3,productiemedewerker industrie/voeding .  Ik belastbaar ben voor 30 uur, en werk met mensen die hulpbehoevend zijn niet kan doen, sociaal en persoonlijke beperking. Ik ben het hier niet mee eens, jurist van Juridisch Loket zegt dat bezwaar maken alleen maar geld kost en dat ik blij moet zijn dat ik voor zoveel % ben afgekeurd. Mijn grootste angst is dat ze gaan zeggen dat ik voor 30 uur productiewerk moet doen, ik zou stapelgek worden.

Als ik heel eerlijk ben heb ik spijt dat ik het heb aangevraagd, want de loongerelateerde WGA duurt tot maart 2021 en wat daarna.

Als iemand advies heeft, is dat heel erg welkom.

(1 waardering)
    John
6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Reacties
  • InekeEDIneke
    Bijdrager

Als je nog binnen de juiste periode zit, kun je bezwaar indienen, je opleidingsniveau klopte niet?

Dat moet dan toch aangepast!!

Wat jammer dat de hulpinstanties om jou heen zo lastig reageren, zo zou je het bijna opgeven!! Zoek een jurist die je wel op passende wijze bijstaat!!

Succes en sterkte!!

Annemarie
    Bijdrager

Dank je wel voor je reactie,

Weet jij toevallig een goede jurist, waar men goede ervaringen mee heeft. Ik woon zelf in Drenthe. Heb al op internet gekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een jurist gebeld en die was extreem duur, alleen al het vooronderzoek kost bijna € 1.000,00.

Hartelijke groet, Annemarie

Annemarie
    Bijdrager

Nee, de arbeidsdeskundige heeft even zelf bepaald dat mijn hoogst genoten opleiding MBO3 is terwijl het MBO4 moet zijn.

InekeEDIneke
    Bijdrager

Ik kom zelf uit een andere regio en bij mijn eigen proces bijgestaan door bedrijfsjurist van mijn ex-werkgever. Mazzeltje. Ik weet wel van lotgenoten dat zij hier in de omgeving een goede bezwaar-jurist hadden ontdekt, misschien dat je door in je omgeving en netwerk nog een naam in jouw buurt kan opdoen? Ervaringsgenoten hebben het beste advies!!

Als ik google in jouw omgeving, kom ik bijv op

https://www.wolderwijd-juristen.nl/rechtshulp/arbeidsrecht/

Hoge kosten blijven natuurlijk vervelend, maar mocht het bezwaar/evt beroep je meer brengen zou dat het misschien waard zijn, maar ja je moet het wel hebben🙈…

Dat is soms het nare in zulke situaties… money talks….

Dania
    Bijdrager

Hallo,

Ik heb sinds 2011 een WIA uitkering. Daarnaast werk ik 16 uur. Ik ben nu sinds 6 maanden weer ziek geworden. Ik ben weer terug gevallen en het ziet er niet naar uit dat ik snel weer beter bent. Wat betekent dit voor mijn WIA uitkering?

Ik ben in behandeling en spreek mijn bedrijfsarts 1x in de maand

Ik hoor graag van jullie.

Dania

InekeEDIneke
    Bijdrager

Dania, jouw vraag staat onder een post van een ander, vandaar wat late reactie🙈, ik denk dat je je ziekmelding hebt gemeld bij het uwv? Mocht terugkomen voorlopig niet lukken even aan hen horen, wat vervolgstappen zijn. Ik denk zelf dat je je werkende uren als ziek-uren krijgt tot de ziekteperiode (weer) overgaat naar een wia-aanvraag….

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.