Home Forum Mijn Verhaal Bedrijfsarts

• Thekla
    Bijdrager

Bedrijfsarts

Na een cervicale stenose-operatie in 2011 en een lumbale stenose-operatie in 2016 in mei 2018 weer volledig hersteld verklaard. Het ging prima op het werk (volledige baan en een zittend beroep), maar nu is het weer helemaal mis. Ben zo moe en heb heftige pijn, plak hiervoor fentanylpleisters en neem diazepam voor de nacht. Heb een nieuwe huisarts die me flink door de molen haalt, erg prettig, maar ook confronterend,
    Mijn leidinggevende wil dat ik alles doe wat bij mijn functie hoort, maar dat red ik niet. Ben nu u weer over mijn grenzen gegaan.
    Donderdag een gesprek met de bedrijfsarts, eerst met hem het medische deel en dan nog met mijn leidinggevende er bij. Zij denkt dat het met een andere stoel op te lossen is.

Hebben jullie tips voor me?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Reacties

• ABC
    Bijdrager

Dag Thekla,

De bedrijfsarts is degene die bepaalt of met een andere stoel wel of niet uw werk kan hervatten. De bedrijfsarts geeft zijn/haar advies aan de leidinggevende.

Mijn tip is om onderdelen te scheiden. U heeft momenteel veel pijn en het is niet meer dan logisch dat uw aandacht naar de pijn uitgaat. Echter het gebruik van uw medicatie heeft ook gevolgen op uw functioneren. Ik zou dat apart benoemen bij de bedrijfsarts. Ik slik die en die medicatie en hierdoor voel ik mij bv moe of bv hierdoor kan ik niet goed nadenken of bv mag ik geen auto rijden waardoor ik met het openbaar vervoer moet. Voor alle duidelijkheid het zijn door mij bedachte voorbeelden en het is aan u om hier het juiste bij aan te geven.

Ook zou ik er aandacht aangeven dat het sinds mei tot op heden heel goed is gegaan met het werken. Ik zou duidelijk willen maken dat de operatie en het herstel van de operatie goed is verlopen.

Sterkte toegewenst.

Mvg ABC

Maaike KuipersCM
    Maaike Kuipers
    Sleutelbeheerder

Beste Thekla,

Je zou je vraag ook (nogmaals) kunnen stellen tijdens de online koffietafel op donderdagavond 13 december om 20.00 uur. Twee ervaringsdeskundigen, Rinus en Mariska vertellen dan over hun ervaringen met een arbeidsbeperking door ziekte. Via een live video vertellen ze je wat ze hebben geleerd van gesprekken met UWV, de bedrijfsarts en hun werkgever.

Aanmelden kan op https://samenveerkrachtig.nl/events/webinar-koffietafel/.

Groet,

Maaike Kuipers, Community manager Samen Veerkrachtig

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 10 uur geleden door John John.
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.