Home Forum Mijn Verhaal Arts in Opleiding tot Bedrijfsarts

Arts in Opleiding tot Bedrijfsarts

1reacties Started at 6 november 2019 om 11:44

• DBackbone
    Bijdrager

Arts in Opleiding tot Bedrijfsarts

Ik heb een burn-out en ben gelukkig door mijn huisarts en bedrijfsarts “in opleiding” gesteund. De bedrijfsarts is op dit moment met mij eens dat ik arbeidsongeschikt ben. Mijn betwist met haar is dat zij wil dat ik met mijn werkgever spreek. Ik heb van mij werkgever en zijn jurist uitnodigingen ontvangen om als eerst stap in reintegratie  met mediation te beginnen. Ik ben niet in staat om dat te doen. Toch vindt de bedrijfsarts dat het arbeidsgeschil een belemmering voor herstel is. Daar ben ik met haar eens. Mijn probleem is dat ik vind de arts in opleiding niet in staat is om dat aan mijn werkgever te zeggen. Haar adviezen zijn erg wollig en onduidelijk. Dat geeft de werkgever heel veel ruimte.

Ben ik verplicht om met een arts in opleiding te werken of kan ik naar een meer ervaren en volledig gecertificeerde arts aanvragen? (En dan zonder vergeldingsacties.)

Ik kan een 2nd opinion aanvragen maar wil eigenlijk gewoon met een echte bedrijfsarts werken of is dat hetzelfde als een 2nd opinion.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste DBackbone,

ik neem aan dat de bedrijfsarts in opleiding vanuit het bedrijf ondersteund wordt. Misschien kan je bij dat bedrijf aangeven wat je twijfels zijn en kan jij ook door een bedrijfsarts (diegene die de arts in opleiding begeleid) gezien worden. Dan hoef je nog geen gebruik te maken van je second opinion, wat je bij een ander bedrijf zou doen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
    Sterkte en succes en laat nog even weten of het zo opgelost kon worden.

Met vriendelijke groet,
    John

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.