Home Forum Mijn Verhaal advies voorafgaand aan deels arbeidsongeschiktheid

advies voorafgaand aan deels arbeidsongeschiktheid

1reacties Started at 30 september 2019 om 10:59

• Tauw
    Bijdrager

advies voorafgaand aan deels arbeidsongeschiktheid

Hallo,

Ik ben ziek gemeld en werk nu 1 dg in de week. Ik ben heel blij met m’n werk maar met 2 chronische ziektes is het erg zwaar en moet ik minder werken. Ik heb een gesprek met de bedrijfsarts gehad (meerdere natuurlijk) en hij was altijd zeer tevreden over wat ik deed en ondernam om beter te worden/meer te kunnen werken. Nu, in het laatste gesprek, heb ik mijn onzekerheid geuit over toekomstige inkomsten omdat ik alleen in een huis woon met mijn zoon (dus hoofdkostwinnaar). Dat waren vooral verkeerde gedachten en gaat mij niet helpen in mijn herstel zei hij. Dat snap ik goed, maar ook dit komt langs als je langer ziek bent. Sindsdien is zijn teneur omgeslagen en voelt het niet meer alsof hij mij steunt.

Mijn vraag is: ik wil in deze periode weten dat ik alles heb gedaan om meer te kunnen werken (en ik heb minder vertrouwen in mijn bedrijfsarts) en zo sterk staan bij de UWV arts straks bij de keuring (als is m’n verhaal al vrij erg maar ik kan echt niet op straat staan met mijn kind straks). Heeft iemand een advies wat ik kan doen? is er een onafhankelijke instantie die mij kan begeleiden en helpen in advies en wat ook goed aangeschreven staat bij UWV?

Hulpvrager

(1 waardering)
    John
1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Reacties
  • JohnEDJohn
    Moderator

Beste Tauw,
    allereerst welkom hier op het forum.

je geef niet aan hoelang je al ziek ben. Ik heb voor de volledigheid het stappenplan bij ziekte toegevoegd wat je werkgever en jij moeten volgen volgens de Wet Poortwachter;
    https://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer-is-ziek/loondoorbetaling/stappenplan-bij-ziekte-werknemer/index.aspx

Op onze website kan je onder de kopjes “hulpwijzer”en “waar sta ik” de nodige informatie vinden over het traject waarin je nu zit.

Ik weet niet of je aangesloten bent bij een vakbond? Vaak kan je hier ook terecht voor ondersteuning in dit traject.
    Verder proberen wij hier zo goed mogelijk antwoord te geven op je vragen en kan je een bijeenkomst “Koffietafel” bezoeken waar je in gesprek kan gaan met lotgenoten;
    https://samenveerkrachtig.nl/koffietafel/

Ook breiden wij nu het aantal informatiebijeenkomsten uit over inkomen bij ziekte (staan ook in bovenstaande link).

Ik wil je vragen of je ons hier op het forum op de hoogte wil houden van de voorgang van je traject.
    Verder wil ik je heel veel sterkte en succes wensen,

met vriendelijke groet,
    John

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.