Home Forum Mijn Verhaal advies

advies

2reacties Started at 21 januari 2020 om 20:17

• jan78
    Bijdrager

advies

goedendag allemaal,

mijn verhaal,

10 maanden geleden een zwaar motorongeluk gehad. Tegenpartij had hier schuld.Het is nu een letselschade zaak waar de schuld erkent is.

Bekken is gebroken geweest. Heb een prothese in mijn arm en meerdere platen, ik kan mijn arm beperkt rekken,strekken en belasten(tot maximaal 2kg en maar zeer beperkt per dag) bij overbelasting heb ik continu pijn.

Ben op dit moment nog aan het revalideren van een recente 2e operatie aan mijn heup. Probleem wat overblijft is mijn arm die ik eigenlijk niet kan gebruiken. Is mijn linkerarm en ik ben ook links.

We vullen iedere keer netjes de verslagen in, maar op mijn werk zijn ze ook passief welke kant ze op willen met mij.huidige functie was 80 procent op de werkvloer en 20 procent administrief.

Zit in dubio of ik moet aandringen op duidelijkheid of het over mee heen laten komen. Ik zie zelf eigenlijk geen toekomst in een vervangende functie in mijn huidige bedrijf. Ik moet alleen wel de beslissing nemen die voor de toekomst het beste is. Is dit vol inzetten op een evt.aangepaste functie of gaan voor omscholen en een baan bij een andere werkgever? Is me ook niet geheel duidelijk in hoeverre je dit zelf kunt sturen.

En als er toch geen vervangend werk bij mijn huidige werkgever is, ongeveer hoeveel procent a.o is mijn situatie?(als zoiets te zeggen is)

Al het extra inzicht en informatie is welkom.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Reacties
  • InekeEDIneke
    Bijdrager

O wat is dat slopend he, die extra zorgen eromheen qua werk. Heel herkenbaar!!

Ik zou zeggen, en dat is echt DE dooddoener die je niet wilt horen; steek je energie in je revalidatie om zo veel mogelijk te herstellen en te leren omgaan met evt gevolgen. Dan kun je daarna op de mogelijke reïntegratie storten. Een evt a.o. is lastig te voorspellen daar het uwv daarover gaat. En ehm… zijn soms best onvoorspelbaar. Je komt daarin terecht met 2 jaar ziektewet, dat duurt nog even….

Veel sterkte en succes!!

ErnestErnest
    Bijdrager

Hallo Jan78,

Wat vreselijk dat je bent getroffen door een ernstig ongeluk, dit voorop.

Je schrijft dat het 10 maanden geleden is geweest. Er zal naar alle waarschijnlijkheid nog een nieuwe weg van revalidatie plaatsvinden waardoor je arbeidsvermogen verandert. Ik zou zeer zeker inzetten om zoveel mogelijk (mee) te werken aan herstel. Daarnaast is een passieve houding van je werkgever niet positief. Zij moeten, ongevraagd, inzetten op re-integratie, desnoods een deskundigenoordeel aanvragen om te vragen of ze tot nu toe genoeg hebben gedaan aan re-integratie. Vindt de werkgever geen passend werk dan zullen zij zich moeten inzetten om elders werk voor je te vinden. Een omscholingstraject is nog niet aan de orde. Mocht je over 14 maanden alsnog een uitkering krijgen dan wordt omscholing vergoed, tenminste als op grond van je beperkingen je in je huidige beroep niet meer kan werken.

Ik wens je veel sterkte toe!

Groet,

Ernest Wils.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.